כמה עולה לבנות אתר אינטרנט בחברת אקסייל
בניית אתר אינטרנט לעסק היא בגדר חובה היום אולם יש סוגים שונים של אתרים, המתאימים לצרכים שונים ולבתי עסק שונים. כל אחד מהאתרים הללו עשוי להיות מתומחר אחרת על ידי חברת בניית האתרים שגם בין החברות השונות עשוי להיות תמחור שונה בהתאם לאיך שהחברה מעריכה את זמן העבודה של העובדים שלה וצפי ההכנסות החודשי שלה. לשאלה כמה עולה לבנות אתר אינטרנט אין תשובה אחידה אולם בכתבה זו אנו בחברת אקסייל דיגיטל ננסה לפרק לכמה גורמים את התשובה ואולי כך תוכלו להעריך את הצעת המחיר שאתם קיבלתם מחברת בניית אתרים.
פרמטרים המשפיעים על מחיר האתר
- גודל החברה – ככל שהחברה גדולה יותר, המשרדים שלה גדולים יותר ויש בה יותר עובדים כך כלל העבודות בחברה יהיו בתעריף גבוה יותר. הסיבה לכך היא שיש הרבה הוצאות לחברה ולעתים כשמחלקה אחת חלשה השנייה צריכה לתגבר מבחינת הכנסות, יש הוצאות משרד שצריך לעמוד בהן, משכורות לעובדים, הוצאות נלוות, הפתעות לא צפויות ועוד. גורם הסיכונים הנוסף הזה מעלה את המחיר.
- אפיון האתר – מה סוג האתר הנדרש? קטלוג? פורטל? אתר חדשות/מגזין? אתר תדמית? גלריה? חנות אלקטרונית?… סוג האתר כולל מאפיינים שונים שיש לדאוג להם בבניית האתר ועל כן זמן עבודה שונה, לעתים גם אנשי מקצוע שונים העובדים על האתר (בונה אתרים, כותב תוכן, מעצב גרפי, איש SEO ועוד…)
- אם יש תכונות מיוחדות או כלים מיוחדים שיש לפתח כמו מערכת הזמנת תורים, מערכת הזמנת כרטיסים, מחשבונים למיניהם, הטמעה של טפסים מיוחדים ועוד – זה יהיה ככל הנראה בתוספת תשלום.
- תקציב הלקוח – לבסוף ייתכן שגם תקציב הלקוח הוא זה שיקבע את מחיר האתר והאפיון כמו גם האתר עצמו ייבנו בהתאם לתקציב הלקוח ומה שאפשר לספק לו במסגרת אותו תקציב.
אז בשורה התחתונה – כמה עולה לבנות אתר אינטרנט?
אז אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה לבנות אתר אינטרנט התשובה לכך תהיה בטווחי המחירים הבאים:
- דף נחיתה סטנדרטי לפרסום בגוגל ופייסבוק – בין 1,500 ל-2,000 ₪
- דף נחיתה מעוצב לפרסום בגוגל ופייסבוק – בין 3,000 ל-6,000 ₪
- אתר תדמית לעסק – בין 6,000 ל-15,000 ₪
- אתר חנות – בין 10,000 ל-18,000 ₪
- אתר קטלוג / גלריה – בין 8,000 ל-18,000 ₪
המחירים הינם לפני מע"מ וכוללים בנייה והעמדה בסיסית של האתר ואולי כמה עיצובים ותכנים מאוד בסיסיים (בהתאם לאפיון האתר שלכם מול חברת בניית האתרים). כמובן שאם תרצו שדרוגים מסוימים, הכנות לSEO, תכנים נוספים באתר, עיצובים נוספים ועוד – תצטרכו לציין זאת במעמד אפיון האתר ולפני הסיכום על הצעת המחיר כדי שהכול יכנס להסכם העבודה.